Serwis internetowy popularnego dziennika „Rzeczpospolita” ma nową witrynę, która charakteryzuje się teraz bardziej przejrzystym układem treści i szybkością działania. Zmianie uległy nie tylko elementy wizualne, ale także cała platforma zarządzania treścią, na której oparty jest serwis.
– Nowa strona nie pozostawia czytelnikom żadnych wątpliwości, że dla nas content is king. Wiarygodne informacje, opiniotwórcza publicystyka i rzetelne treści narzędziowe zajmują na niej należne im miejsce. Struktura strony została dopasowana do potrzeb naszych użytkowników i jest atrakcyjna dla nowych, dając im komfort czerpania kompleksowej wiedzy o wydarzeniach ekonomicznych, prawnych oraz politycznych w Polsce i na świecie – mówi redaktor naczelny Rp.pl, Cezary Szymanek.
Witryna rp.pl dostosowana została do walki o cyfrowych subskrybentów, jej system zarządzania treścią zintegrowany jest z dedykowanymi systemami e-commerce i paywall. System ten zapewnia też publikowanie treści przez dziennikarzy wyłącznie przy wykorzystaniu przeglądarki internetowej – niezależnie od docelowych kanałów, jakimi będą serwis internetowy, aplikacja mobilna, wydanie papierowe czy archiwum.
– Nowa infrastruktura pozwoli nam dowolnie kształtować i kreować produkty zarówno od strony mediowej, jak i komercyjnej. Dzięki temu już wkrótce włączymy się na poważnie do wyścigu o subskrybentów płatnych dostępów do witryn informacyjnych – zapowiada prezes Gremi Media,Tomasz Jażdżyński.
Nowy serwis rp.pl od strony technologicznej wykonała krakowska firma Quantoo. Pozostałe serwisy grupy Gremi Media, takie jak Parkiet.com czy SportDziennik.com mają również przenieść się wkrótce na nowy system.