W dobie mobilności i korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych, kolejny serwis internetowy uległ optymalizacji i przebudowie, aby dostosować się do wymogów smartfonów i tabletów. Sieć kin Multikino uruchomiła właśnie nową stronę www, pozwalającą szybko rezerwować i kupować bilety do kina – konto klienta zakładane jest jednym kliknięciem za pomocą Facebook lub Gmail Connect.
Jak pokazują statystyki, już ponad 50% ruchu na stronie www.multikino.pl odbywa się przy użyciu urządzeń mobilnych, które generują 30% całej sprzedaży oraz rezerwacji biletów online. Konieczne zatem było przygotowanie jej według założenia „responsive web design”.
– Co drugie miejsce w naszych kinach jest rezerwowane lub kupowane przez naszą stronę www. Są to miliony biletów rocznie. Naszym priorytetem jest świadczenie solidnych, szybkich oraz przystępnych dla naszych klientów usług, dlatego nowy serwis pozwala zakładać konta użytkowników jednym kliknięciem za pomocą Facebook i Gmail connect, a następnie łatwo rezerwować oraz kupować bilety – mówi Wojciech Szymczyk, Digital & CVM Manager Multikino S.A.
Ciemna grafika nowego serwisu nawiązuje do klimatu kina, który mamy poczuć już na etapie wyboru seansu filmowego.
– Prace koncepcyjne nad powstaniem nowej strony rozpoczęły się jesienią 2015 roku i obejmowały one projekty dla rynków: brytyjskiego, polskiego, niemieckiego i włoskiego. Każdy z nich ma inną specyfikę i lokalne wyzwania, które musiały zostać uwzględnione. W Polsce proces rezerwacji jest niezależny od kupowania biletów, a rezerwacje w odróżnieniu od systemów zagranicznych są bezpłatne. Ponadto dla nas ważny jest tzw alternative content (np: transmisje EURO i Ligi Mistrzów, transmisje z Metropolitan Oper oraz z Teatru Bolszoj), który musieliśmy uwzględnić – wyjaśnia Szymczyk.
Nowy serwis jest wyposażony w platformę Experience Sitecore, która pomoże podnieść wartość średniego zakupu oraz zwiększyć częstotliwość wizyt w kinach. Platforma ta umożliwia sieci Multikino sprawnie segmentować i personalizować wyświetlane treści, a także tworzyć dedykowane wysyłki e-mailingowe.
Projekt strony został opracowany przez agencję TH_NK z Wielkiej Brytanii, zaś jego wdrożeniem w Polsce zajęła się agencja Inifnity.